Lehdistötiedote: Mielenosoitus mediamaksua vastaan eduskuntatalolla 10.12.

Piraattinuoret järjestää yhdessä useiden muiden asiasta huolissaan olevien tahojen kanssa mielenosoituksen hallituksen esittämää mediamaksua vastaan eduskuntatalon edustalla torstaina 10.12. kello 12. Paikalla on puhujia kello 13 alkaen sekä puolustamassa että vastustamassa mediamaksua.

Piraattinuoret vastustavat mediamaksua esitetyssä muodossaan, sillä opiskelijat ja muut vähävaraiset joutuisivat maksamaan tuloihinsa nähden kohtuuttoman summan suhteessa korkeampituloisiin tai useamman hengen talouksiin. Monilla opiskelijoilla ei ole televisiota tai digiboksia, joten on täysin kohtuutonta periä heiltä maksua palveluista, joita he eivät käytä. Mediamaksu muodostuu ongelmaksi muillekin kuin opiskelijoille. Esimerkiksi työttömät joutuvat entistä ahtaammalle ja, loppujenlopuksi Kela joutuisi maksamaan vähätuloisten mediamaksut.

– Kyllä erityisesti nuorten keskuudessa vallitsee mediamaksun vastustuksessa tiivis yhteishenki. Banderollitalkoissa kaikki tekivät yhdessä innokkaasti kylttejä mielenosoitusta varten, iloitsee Piraattinuorten varapuheenjohtaja Joonas Mäkinen.

Piraattinuorten kannaotto mediamaksuun: http://www.piraattinuoret.fi/blog/2009/11/mediamaksukannanotto/ Mediamaksun vastainen kampanjointisivu: http://www.mediamaksu.org

Lisätietoja antavat: Timi Wahalahti Mielenosoituksen järjestäjä, Piraattinuoret 040 719 2594
Ari Vaarnas Tiedottaja, Piraattinuoret 040 765 4485
Joonas Mäkinen Varapuheenjohtaja, Piraattinuoret 040 700 5190